söndag 27 januari 2013

Nya tyger

Jag var i Tygaffären i veckan och köpte tre st tyger. Jag visar två av dem idag. Enfärgat vitt, bambujersey som jag tycker är så mjukt och gosigt.
Det andra tyget, vit och rödrandig bomullsjersey. Jag har planerat att sy en sommarkofta av det vita tyget, och en topp av det randiga. Mönster från Ottobres vår/sommar 2012.
Annars så har det varit en behaglig söndag idag, hunnit med träningspass på gymmet ,umgåtts med mina barn ,lagat mat. Slösurfat med Ipaden, tvättat de nya tygerna. Nu mental uppladdning inför veckan, har bl.a ett teaterbesök att se fram emot.
Kram Pjollret


4 kommentarer:

  1. Hallojsan
    Så fina tyger du har köpt! Det blir säkert väldigt fina plagg. Härligt med kvalitetstid med barnen så här på en ledig söndag. Hoppas du får en bra vecka.

    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Har du kommit i gång att sy med dina nya tyger? Ser framemot att få se resultat. Någon provdocka har jag inte hittat med en roddmaskin har flyttat in och står farligt nära mitt pysselbord. Jag tror att det är träning jag skall ägna mig åt eftersom ingen provdocka syns till så långt ögat når. Det frå bli träningsjynta i stället för syjunta.
    Välkommen. Kramis Mia

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tyger, önska att jag också kunde sy! Hoppas teaterföreställningen var bra :) Trevlig helg!! Kram J

    SvaraRadera
  4. Hur går det på syfronten? Blir det något fint och användbart?
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera