lördag 19 februari 2011

Pjollrets räkpasta

Den här räkpastan åt vi igår och den var uppskattad här minsann. Jag har faktiskt konstruerat receptet själv. Så här gjorde jag :


Skala räkor ca  1 kg ( det tråkigaste momentet )
Hacka 1 gul lök
Fräs löken tillsammmans med champinjoner, tillsätt 2-3 hackade vitlöksklyftor mot slutet
Lägg detta i en gryta, häll i en stor burk lätt creme fraiche 8 % och en paket matlagningsgrädde
Häll i hummerfond ca 5msk, även ca 2 tsk sambal oelek
lite salt och peppar pyttelite cayennepeppar ca 2 tsk dillfrön pyttelite chilipeppar
Koka upp detta, låt det småkoka några minuter, tillsätt eventuellt lite Maizena redning om du vill ha såsen lite tjockare
Lägg i dill
Allra sist häll i räkorna och servera med en god pasta.


Idag så har jag köpt min allra första Odd molly kofta, och den ska jag visa upp här på bloggen så
småningom.

        Kram Pjollret

1 kommentar:

  1. Mumsigt! Lite av samma stuk som viktväktarnas Heta räkor. Mimmi Mii

    SvaraRadera